5 Beskrivning av benchlearning

Ange till vilket utvärderingsområde benchlearning anknyter. Beskriv kort processen för planeringen och genomförandet av benchlearning och bedöm hur processen har lyckats.

Använd följande delfrågor i beskrivningen:

Beskriv processen för planeringen och genomförandet av benchlearning.

  • Motiveringar till val av benchlearning.
  • Vilka mål har fastställts för benchlearning?
  • Kort beskrivning av området för benchlearning och samarbetsorganisationen. Hur gjordes valet av området för benchlearning och samarbetspartnern? Vilka medverkade i valet av dessa? Motiveringar till val av område och samarbetspartner.
  • Beskriv processens gång. Vilken var tidsplanen för processen och vilka medverkade i processen? Vilka verktyg/metoder användes i processen? På vilket sätt genomfördes besöket?

Bedöm genomförandet av processen.

  • Hur lyckades processen? Bedöm om de uppsatta målen uppfylldes.
  • Vilka observationer gjordes? Jämför god praxis vid högskolan med god praxis vid samarbetsorganisationen. Vilka är likheterna och skillnaderna jämfört med den egna verksamheten? Gör en sammanfattning i tabellen nedan.
  • På vilket sätt tänker ni tillämpa de nya idéerna i er högskola? Ge konkreta exempel. Gör en sammanfattning i tabellen nedan.
God praxis vid den egna organisationen God praxis vid samarbetsorganisationen
 

 

 

 
Ge ett eller flera konkreta exempel på hur god praxis vid samarbetsorganisationen ska tillämpas eller redan har tillämpats vid högskolan.