Ange till vilket utvärderingsområde benchlearning anknyter. Beskriv kort processen för planeringen och genomförandet av benchlearning och bedöm hur processen har lyckats.
Använd följande delfrågor i beskrivningen:
Beskriv processen för planeringen och genomförandet av benchlearning.
- Motiveringar till val av benchlearning.
- Vilka mål har fastställts för benchlearning?
- Kort beskrivning av området för benchlearning och samarbetsorganisationen. Hur gjordes valet av området för benchlearning och samarbetspartnern? Vilka medverkade i valet av dessa? Motiveringar till val av område och samarbetspartner.
- Beskriv processens gång. Vilken var tidsplanen för processen och vilka medverkade i processen? Vilka verktyg/metoder användes i processen? På vilket sätt genomfördes besöket?
Bedöm genomförandet av processen.
- Hur lyckades processen? Bedöm om de uppsatta målen uppfylldes.
- Vilka observationer gjordes? Jämför god praxis vid högskolan med god praxis vid samarbetsorganisationen. Vilka är likheterna och skillnaderna jämfört med den egna verksamheten? Gör en sammanfattning i tabellen nedan.
- På vilket sätt tänker ni tillämpa de nya idéerna i er högskola? Ge konkreta exempel. Gör en sammanfattning i tabellen nedan.
God praxis vid den egna organisationen | God praxis vid samarbetsorganisationen |
|
|
Ge ett eller flera konkreta exempel på hur god praxis vid samarbetsorganisationen ska tillämpas eller redan har tillämpats vid högskolan. |