Arviointialueella I arvioidaan niitä menettelytapoja, jotka tukevat opiskelijakeskeistä, työelämälähtöistä ja tutkimukseen tai taiteelliseen toimintaan perustuvaa koulutuksen suunnittelua, toteutusta ja kehittämistä.
Arviointialue I on tasolla erinomainen.
Auditointiryhmän tunnistamat keskeiset vahvuudet ja kehittämissuositukset
Vahvuudet
- Laurean pitkäjänteisesti kehittämä kehittämispohjainen oppimisen toimintamalli (LbD) tukee erinomaisesti koulutusten työelämäläheisyyttä ja opiskelijakeskeisyyttä.
- ”Olemme juuri sinua varten”-lupausta toteutetaan monipuolisina opiskelijoiden ohjaus- ja tukipalveluina, joita kehitetään aktiivisesti eri opiskelijaryhmille.
- Opiskelijat, henkilöstö, työelämän edustajat sekä alumnit osallistuvat systemaattisesti koulutuksen kehittämiseen.
Kehittämissuositukset
- Osaamisperustaisen arvioinnin sekä osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen käytäntöjä tulee kehittää nykyistä kattavimmiksi ja yhdenmukaisemmiksi.
- Opiskelijapalautteen vaikuttavuutta, vastapalautteen antamista ja opiskelijoiden kannustusta palautteen antamiseen tulee edelleen tehostaa. Opintojaksojen välipalaute ja Quality Talks -toimintamalli ovat hyviä käytäntöjä, joiden kehittämistä tulee edelleen jatkaa.
- Koulutuksen kansainvälisyyttä on kehitettävä tavoitteellisesti ja varmistettava näin kansainvälisyyden yhdenvertainen toteutuminen eri koulutuksissa.